سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگرمی

 


نـان سنـگک و خاطراتـش از سالهای دور


شاطر، خمیرگردان، نان پزان، نان درآر و پادو... اینها اعضای تیمی هستند که سال هاست خوشمزه ترین نان سنتی ایران را سر سفره های مردم می گذارند. مردانی که کنار تنها تنور مثلثی شکل دنیا می ایستند و قدیمی ترین نان مثلثی شکل دنیا را می پزند؛ سنگک!

به گزارش مجله مهر، می گویند پخت نان سنگک قبل از ورود اسلام در ایران رواج داشته و در واقع ایده پخت آن را پزشک یکی از سلاطین ساسانی می دهد. او برای سلطان که بیماری سختی دچار شده بود تجویز می کند که نانی بخورد که روی ریگ (سنگ ریزه) پخته شده باشد.

البته در سالنمای کمیته نانوایان تهران که در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1326 در تهران منتشر شده است هم درباره پیدایش نانوایی و نان سنگک این طور آمده است: "شاه عباس برای رفاه حال طبقات تهیدست و لشگریان خود که غالباً در سفر احتیاج به نان و خورش موقت و فوری داشتند و لازم بود به هر شهری می رسند نانوایی هایی باشند که بتوانند به قدر مصرف سربازان نان تهیه نمایند و غذایی باشد که خورش نان قرار دهند، درصدد چاره بر آمد و حل این مشکل را از "شیخ بهایی" که از اجله ی علما و دانشمندان ایران بود خواست. شیخ بهایی با تفکر و تعمق تنور سنگکی را ابداع نمود ..."

 

ادامه مطلب

 


ارسال شده در توسط bbpic


اوبـاما پس از 4 سال در کـاخ سفیـد به روایت تصویـر


باراک اوباما نخستین سیاه پوستی بود که توانست در سال 2008 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به کاخ سفید راه یابد و در سال 2012 نیز پس از یک دوره رقابت تنگاتنگ با رقیب جمهوریخواه خود میت رامنی توانست او را پشت سرگذاشته و برای 4سال دیگر در کاخ سفید باقی بماند. وی از بدو ورودش به کاخ سفید همراه با خانواده اش در کاخ سفید که محل کار و زندگی رئیس جمهور امریکا است زندگی می کند.

رفتار و اقدامات متفاوت اوباما از بدو ورود به کاخ سفید باعث تعجب ناظران رئیس جمهور تازه شد؛ وی در بدو ورود به کاخ سفید با لباس غیر رسمی و بدون کت در نشست رسمی ظاهر شد. پس از آن نیز در نشستی که با مقامات نظامی داشت بر خلاف معمول از حاضران عذرخواهی کرد؛ این اقدام او نیز از سوی رسانه ها با منش روسای جمهور پیشین مقایسه و متفاوت خوانده شد.

فارغ از لحن غیر رسمی و در عین حال رفتار مبادی آداب رئیس جمهور امریکا، گفته می شود وی در موارد دیگری هم با روسای جمهور پیشین تفاوت دارد؛ از جمله اینکه روزها دیرتر از خواب بیدار می شود و از ساعت 11 در محل کارخود حضور می یابد. او از این ساعت یا مشغول رسیدگی به مسائل جاری کشور، گفتگو و ملاقات با مقامات است و یا میزبان کسانی است که از قبل قرار ملاقات آنها تعیین شده است. همچنین گفته می شود وی اوقات فراغت خود را نیز در کاخ و محوطه طبیعی اطراف آن به گشت زنی می پردازد، ورزش می کند و برخی مواقع نیز تلوزیون تماشا می کند.

تصاویر زیر که در بخش گالری سایت رسمی "کاخ سفید" منتشر شده است خاطرات 4 سال گذشته حضور اوباما در کاخ سفید را مرور می کند.

عکسها در ادامه


ارسال شده در توسط bbpic

دانلود تمام قسمت های سریال قلب یخی از قسمت 1 تا 11و 12

موضوع : اجتماعی 


بازیگران :هدیه تهرانی ، مهران مدیری ، رضا عطاران ، هانیه توسلی ، طناز طبابایی ، علی قربانزاده ، پژمان بازغی ، مازیار فلاحی ، حسین یاری ، رضا کیانیان و ...  

خلاصه داستان قسمت 11 و 12 : یک شب پر هراس،آتیلا به قصد آشتی با همسرش به منزل او می رود اما طی حادثه ای به قتل می رسد،همزمان حامد نیز به همسر باردارش شک کرده و قصد دارد او را به قتل برساند ...

ادامه مطلب 


ارسال شده در توسط bbpic

کاریکاتـورهای جالب و دیـدنی با عنوان آلـودگی هوا

 

عکسها در ادامه مطلب

 


ارسال شده در توسط bbpic

غسل جنازه غلامرضا تختی در غسالخانه قبرستان ابن‌بابویه تهران، 17 دی

 

عکس در ادامه مطلب 

 


ارسال شده در توسط bbpic
   1   2      >